جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پروفیل آبرو

دسته بندی ها
ضخامت (mm) 1.25  تا 3 میلی متر 
طول شاخه(mm)  6000 میلی متر 
پهنای بال (mm) متغیر
واحد کیلوگرم
جنس ورق گالوانیزه ، روغنی و سیاه 
کارخانه سازنده زرین فولاد شهریاری 
موجود در انبار  اصفهان، شهرک صنعتی ورنامخواست

مشاوره خرید

جهت مشاوره با شماره 91003131-031 داخلی 59 تماس بگیرید. 

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

کارشناس فروش

توضیحات

پروفیل آبرو، ناودانی یا گاتر یک محصول فولادی با مقطع باز است که به عنوان یک کانال پیش ساخته برای جمع آوری و هدایت آب مورد استفاده قرار می گیرد. آبروها به عنوان مقاطع فولادیِ بسیار پرکاربرد با طرح و نقشه های متنوعی طراحی شده و در کارخانجات خم و فرمینگ با شکل دهی ورق های فولادی تولید می شوند.

سقف و پشت بام، یکی از اصلی ترین اجزای هر ساختمان برای محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی است؛ در این میان یکی از تهدیدهای اصلی برای سقف هر سازه ای، حمع شدن و باقی ماندن آب باران و برف روی این بخش است؛ چرا که در صورت نفوذ رطوبت به مصالح و اجزای سقف، استحکام و زیبایی ظاهری ساختمان با مشکلات جدی روبرو می شود. ناودانی یا آبرو همان عضوی است که مسئولیت انتقال آب باران و برف را از سقف و دیوارها را به روی زمین دارد.

انواع مقاطع آبرو از نظر شکل ظاهری

آبرو ها خانواده ای از مقاطع فولادی باز هستند که می توانند در بخش های مختلفی از سقف و دیوارها نصب و پیاده سازی شوند، بر همین اساس در طرح ها و نقش های بسیار متنوعی نیز تولید می شوند. به عنوان مثال در زرین فولاد شهریاری، سازه های آبرو با بیش از 12 طرح و نقشه متنوع خم کاری و تولید می شوند.

انوع خم آبرو گالوانیزه و سیاه طبق نقشه شما

با این حال آبروها را بر اساس شکل ظاهری می توان در دو دسته کلی طبقه بندی کرد:

آبروی جعبه ای

آبروهای جعبه ای از نظر شکل ظاهری شبیه حعبه ای با درِ باز هستند. مشخصه اصلی این نوع از آبروها وجود زاویه های تیز در خم آن هاست که باعث به وجود آمدن شکل های چهارگوش شده است. آبروی جعبه ای معمولا ضخامت بیشتری نسبت به آبروی لندنی دارد و به علت برخورداری از زیبایی ظاهری در نمای بیرونی ساختمان های لوکس به کار برده می شود.

آبروی لندنی

آبروهای لندنی، به دسته ای از آبروها گفته می شود که شبیه به حرف U  انگلیسی هستند. در این نوع از محصولات آبریز، از زاویه های تند و تیز خبری نیست و خم ها منحنی شکل هستند. به این خانواده از پروفیل های آبرو، آبروی فیتیله ای هم گفته می شود.

آبرو یک پروفیل مقطع باز است

نکته

مقاطع آبرو از نظر تعریف دقیق علمی، به خانواده پروفیل های فولادی تعلق ندارند. با این حال، از آنجایی که در بازار آهن و فولاد به نام پروفیل آبرو شهرت یافته اند، ما نیز همین اصطلاح را در مورد آن ها به کار می بریم.

مشخصات فنی و ساختاری پروفیل آبرو

نبشی و ناودانی ها را می توان از روی نقشه های از پیش طراحی شده خریداری کرد یا بر اساس نیازمندی های سازه و ساختمان، نوع متفاوتی از آن را با طرح اختصاصی سفارش دهی کرد.  مجموعه زرین فولاد شهریاری با برخورداری از کارشناسان طراحی محصول، در کنار انواع دستگاه های پرس برک قادر است انواع مقاطع فولادی را با قیمت و کیفیت مطلوب برای خریداران در سراسر کشور فراهم آورد.

طول شاخه

معمولا پروفیل های آبرو به صورت استاندارد در شاخه های 6 متری تولید و به بازار عرضه می شوند. مجموعه زرین فولاد شهریاری با برخورداری از دستگاه پرس برک 10 متری قادر است، انواع ورق های فولادی را تا طول 10 متر خم و شکل دهی کند. معمولا در هنگام نصب و اجرا، با توجه به متراژ و پیچ و خم های سقف و ساختمان، سازه های آبرو را برش زده و به هم متصل می کنند.

ضخامت

نبشی، تیزه یا آبرو در مجموعه زرین فولاد شهریاری در بازه ضخامتی 1.25 تا 3 میلی متر تولید می شود.

جنس

با توحه به نوع کاربری آبروها، جنس این محصولات عمدتا از ورق های ضدآبی مانند ورق گالوانیزه و روغنی انتخاب می شود؛ البته این محصولات امکان تولید از ورق سیاه را نیز دارند با این وجود تقاضا برای خرید پروفیل آبروی گالوانیزه، نسبت به سایر جنس های این محصول بالاتر است.

تلفیق دقت و ظرافت در تولید آبرو

کاربرد گاتر و آبرو

اصلی ترین رسالت مقاطع آبرو، ایجاد راه آب برای هدایت آب باران و برف از روی سقف به زمین و جلوگیری از جمع شدن و باقی ماندن آب بر روی سقف و دیوارهای ساختمان است. چرا که باقی ماندن آب برف و باران بر روی سقف باعث نفوذ آب به مصالح سقف و دیوار شده و در دراز مدت استجکام و زیبایی ظاهری ساختمان را از بین می برد.

  • زهکشی سقف سوله ها، گلخانه ها، پارکینگ هاّ، انبارها و سالن های ورزشی
  • ایجاد آبشخور برای دامداری ها و مرغ داری ها
  • ایحاد سازه های ذخیره سازی آب باران

خرید پروفیل آبروی گالوانیزه

هر چند آبروها به صورت شاخه ای تولید و در بندیل های استاندارد بسته بندی شده و به دست مشتریان می رسند، اما خرید و فروش پروفیل های آبرو نیز مانند سایر محصولات فولادی به صورت کیلوگرمی انجام می شود.

نکته: از آنجایی که گاترها، در تعریف دقیق و علمی پروفیل های فولادی نمی گنچند، استفاده از واژه پروفیل برای آن ها ، کاملا صحیح و درست نیست. با این حال اصطلاح پروفیل آبرو در صنعت و بازار رایج شده است،

 

پروفیل آبرو

مزیت های آبروی فولادی سقف

پروفیل آبرو به عنوان محصولی که عمدتا در سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد، در حفظ استحکام ساختمان نقشی مهم ایفا می کند. از دیگر مزیت های ناودان های گالوانیزه و فولادی در ساخت و ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشگیری از یخ زدگی

باقی ماندن آب بر سطح سقف در فصول سرد سال باعث می شود آب باقی مانده یا نقوذات آن در مصالح ساختمانی یخ بزند و به اجزای مختلف ساختمان مانند دیوارها، ستون ها، لوله ها و… آسیب وارد کند. مقاطع آبرو به عنوان کانال های خروج، آب را به سرعت از سقف به پایین جاری می کنند تا از وارد آمدن این آسیب ها پیشگیری کنند.

سهولت نصب و پیاده سازی

از آنجایی که آبروهای فولادی با نقشه های سفارشی تولید می شوند و برای قسمت های مختلف ساختمان بهینه سازی می گردند، پیچیدگی کار با آن ها در زمان نصب و اجرا کم شده و پیاده سازی این مقاطع در جای خود کار نسبتا ساده ای به شمار می رود. در واقع گاترها سازه های پیش ساخته ای هستند که به آسانی و به وسیله پیج و مهره نصب می شوند. بر همین اساس یکی از مزایای اصلی آن ها را می توان همین قابلیت نصب و پیاده سازی آسان دانست.

زیبایی ظاهری

پروفیل آبرو در مقایسه با ناودانی های رایج در گذشته از طرح های متنوع و زیبایی ظاهری مناسبی برخوردار هستند. ضمن این که تنوع بالا در طرح های آن باعث می شود در هر کجا از سیستم زهکشی ساختمان بتوان از مدل های سفارشی سازی شده برای همان قسمت استفاده کرد.

دوام بالا

محصولات آبرو از ورق های گالوانیزه باکیفتی تولید می شوند که هم انعطاف پذیری مطلوبی برای انجام خم های متوالی داشته باشند و هم پس از شکل دهی، بتوانند در برابر عواملی مانند زنگ زدگی و تنش های محیطی مقاومت داشته باشند.

 

اسامی رایج

با توجه به قدمت و رواج انواع مقاطع فولادی آبریز در صنعت و ساختمان سازی، اسامی مختلفی برای این محصولات رواج یافته است؛ مانند:

  • نبشی
  • آبرو
  • تیزه
  • فلاشینگ
  • تیزه شیروانی
  • ناودانی
  • ناودانی شیروانی
  • آبچکان

منظور از یک طرفه و دوطرفه بودن آبرو چیست؟

آبرو یک طرفه، به دسته ای از ناودانی ها گفته می شود که تنها در یک طرف از خود دارای لبه هستند؛ بر همین اساس تنها از یک سمت امکان هدایت جریان آب را دارند و در هنگام نصب و اجرا نیز، فقط از یک سمت نصب و پیاده سازی می شوند.

پروفیل های آبروی دو طرفه، در دو سمت خود دارای لبه های خم شده هستند، بر همین اساس می توانند جریان آب را از هر دو طرف عبور دهند و در هنگام نصب نیز، امکان اجرا از هر دو سمت خود را دارند به همین دلیل است که به آبروی دوطرفه شهرت یافته اند.

استعلام قیمت و خرید آبروی سیاه و گالوانیزه

قیمت پروفیل آبرو تحت تاثیر چند عامل مختلف دچار نوسان می شود که از میان آن ها می توان به قیمت روز ورق مصرفی، نوسانان ارزی، طراحی و نقشه کشی و نوع خم اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره و سفارش تولید نبشی، ناودانی و پروفیل های آبرو با کارشناسان زرین فولاد شهریاری تماس حاصل نمایید:

03191003131

 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروفیل آبرو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

کارشناس فروش