جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی برند فولاد تاراز چهارمحال + ویژگی محصولات این نارنجیِ پرشور

کارخانه فولاد تاراز چهارمحال
در جاده های بین شهری، روی تریلرهای حمل ورق های فولادی، کویل هایی با بسته بندی نارنجی در حال رفت و آمد هستند. این رول ها، تولیدات کارخانه فولاد تاراز شهرکرد هستند که به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه در این سال ها، سهم قابل توجهی از محصولات ورق گالوانیزه را به خود اختصاص داده اند. در این پست از وبلاگ زرین فولاد شهریاری، با این برند و ویژگی محصولات آن آشنا خواهیم شد.

فهرست

تاریخچه تاسیس فولاد تاراز شهرکرد

پروژه تاسیس کارخانه تاراز در سال 87 کلید خورد و اولین ورق های تولیدی آن در سال 95 راهی بازار شدند. نام این شرکت از یک کوه در رشته کوه های زاگرس انتخاب شده است؛ تاراز کوهِ بختیاری ارتفاعی 3200 متری دارد و در مرز استان چهارمحال با استان خوزستان قرار گرفته است. کارخانه فولاد تاراز در استان چهارمحال بختیاری و در شهرک صنعتی شهرکرد قرار دارد.

شرکت فولاد تاراز چهارمحال یکی از زیرمجموعه های فولاد مبارکه اصفهان است.

اسامی رایج شرکت تاراز

  • فولاد تاراز شهرکرد
  • صنایع ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال
  • فولاد تاراز چهارمحال
  • شرکت تاراز چهارمحال بختیاری

محصولات و ظرفیت تولید فولاد تاراز

کارخانه فولاد تاراز تمرکز فعالیت های خود را بر تولید انواع ورق گالوانیزه و ورق رنگی قرار داده است و تحت نظارت فولاد مبارکه اصفهان فعالیت می کند. ظرفیت تولید ورق گالوانیزه در این شرکت 250 هزارتن در سال اعلام شده است. کارخانه تاراز برای تولید ورق گالوانیزه از دو روش غوطه وری داغ و گالوالوم استفاده می کند. در پست های پیشین، به معرفی روش های تولید ورق گالوانیزه پرداخته ایم.

خطوط تولید در کارخانه تاراز چهارمحال

تولیدات شرکت تاراز در سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  • ورق گالوانیزه
  • ورق گالوالوم
  • ورق گالوانیزه رنگی

ورق گالوانیزه رنگی این برند با نام تجاری گالواتاراز به بازار عرضه می شود.

کویل گالوانیزه برند تاراز با بسته بندی نارنجی خود شناخته می شود.

میزان کوتینگ ورق در تولیدات شرکت تاراز

محصولات متنوع تاراز دارای جرم پوشش های متنوعی هستند که بر روی شناسنامه ورق گالوانیزه درج می شود. میزان کوتینگ ورق گالوانیزه برای تولیدات این کارخانه از 60 تا 270 گرم بر مترمربع اعلام شده است. این شرکت امکان تولید محصولاتی با کوتینگ بالا را برای مشتریان دارد.

نوع اسپنگل ورق گالوانیزه تاراز

محصولات ورق گالوانیزه شرکت تاراز از نوع گل ریز یا Minimized Spangle هستند. این شرکت با استفاده از تجهیزات پیشرفته در قسمت عملیات حرارتی و همچنین اقداماتی مانند نظارت بر میزان خلوص روی در حمام مذاب و آنالیز مواد اولیه و نظارت بر فرایند خنک کاری، از ایجاد گل های درشت بر سطح ورق گالوانیزه جلوگیری می کند و محصولاتی با کیفیت مطلوب راهی بازار می کند.

روش تولید ورق گالوانیزه در تاراز شهرکرد

در این شرکت علاوه بر روش تولید با متد غوطه ورق داغ، از متد گالوالوم نیز استفاده می شود. با استفاده از این روش، پوشش آلیاژی در سطح ورق، ترکیب روی_آلومینیوم خواهد بود که عناصر تشکیل دهنده آن شامل 55% آلومینیوم، 43% زینک و 1.5%سیلسیم است. وجود آلومینیوم و سیلسیم در ترکیب این محصول موجب شده محافظ گالوانیکی آن افزایش پیدا کند و فرم پذیری محصول مناسبتر باشد.

تولید ورق گالوانیزه در شرکت تاراز چهارمحال به دو روش گالوالوم و غوطه وری داغ انجام می شود.

عرض و ضخامت ورق گالوانیزه تاراز

تولیدات گالوانیزه شرکت تاراز در بازه ضخامتی 0.3 میلی متر تا 2 میلی متر تولید می شوند. میزان عرض محصولات این شرکت نیز بین 750 تا 1550 میلی متر قرار دارد. پرمصرف ترین محصولات برند تاراز از نظر ضخامت، عرض و فراوانی در بازار کشور را می توان موارد زیر در نظر گرفت:

  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.5 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.5 عرض 1250 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.6 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.6 عرض 1250 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.7 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.7 عرض 1250 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.8 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 0.8 عرض 1250 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 1 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 1 عرض 1250 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 1.5 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 1.5 عرض 1250 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 2 عرض 1000 تاراز
  • ورق گالوانیزه ضخامت 2 عرض 1250 تاراز

واحد اعداد فوق میلی متر است.

در لحظه رصد کنید:
قیمت ورق تاراز

شرکت تاراز و حفاظت از محیط زیست

یکی از بارزترین مشخصات محصولات شرکت تاراز شهرکرد، استفاده از کروم 3 ظرفیتی برای تولید آن هاست. این شرکت با استفاده از کروم 3 ظرفیتی به جای کروم 6 ظرفیتی، هم به حفظ محیط زیست و هم حفظ سلامتی انسان ها اهمیت داده است.

قیمت ورق فولاد تاراز توسط عرضه کنندگانی مانند زرین فولاد شهریاری تعیین می شود.

ورق گالواتاراز

یکی از محصولات جالب توجه در صنایع ورق های پوشش دار تاراز، ورق گالوانیزه رنگی این شرکت با نام تجاری گالواتاراز است. این محصول با برخورداری از پوشش ارگانیک رنگی علاوه بر زیبایی ظاهری و مقاومت در برابر خوردگی از خاصیت ضداثرانگشت بودن نیز برخوردار است.

ورق گالوالوم فولاد تاراز

ورق گالوالوم شرکت تاراز در پوشش سطحی خود علاوه بر زینک از سیلسیم و آلومینیوم نیز برخوردار است این موضوع باعث شده این ورق دانسیته پایین و مقاومت بالایی داشته باشد و برای استفاده در شرایط محیطی پرآسیب مناسب باشد. جالب است بدانید که سهم آلومینیوم در این پوشش بیشتر از سایر فلزات است و 55 درصد از پوشش را تشکیل می دهد؛ فلز زینک 45 درصد و سلسیوم 1.5 درصد از پوشش گالوالوم را تشکیل می دهند.

شکل ظاهری و نوع بسته بندی

از آنجایی که نوع بسته بندی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در شرایط نگهداری از ورق گالوانیزه است، تولیدکنندگان این محصول بسته بندی های متنوعی برای محصولات خود در نظر می گیرند. شرکت تاراز نیز از 3 نوع بسته بندی مختلف برای تولیدات خود استفاده می کند که شامل بسته بندی صادراتی، بسته بندی ویژه و بسته بندی معمولی است.

بسته بندی محصولات شرکت تاراز در سه نوع معمولی، ویژه و صادراتی انجام می شود.

سخن پایانی

صنایع ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال یه عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ ورق های گالوانیزه و رنگی در کشور محصولات متنوعی را راهی بازار داخلی و خارجی کرده است. شرکت زرین فولاد شهریاری به عنوان یکی از خریداران اصلی محصولات این برند، ورق گالوانیزه تاراز به خریداران این محصول در سراسر کشور عرضه می کند. برای دریافت مشاوره و خرید ورق گالوانیزه با کارشناسان زرین فولاد شهریاری تماس بگیرید:

منبع: tarazmetal

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =